Teleyritysten asiakaspalveluiden vastausajat

Teleyritysten asiakaspalvelun laatua voi vertailla tutustumalla yritysten neljännesvuosittain ilmoittamiin asiakas- ja neuvontapalveluiden vastausaikoihin. Viestintävirasto on velvoittanut tietyt matkaviestin-, laajakaista- ja televisio-operaattorit julkaisemaan kuluttajille tarjoamansa asiakaspalvelun vastausajat, mutta asiakaspalvelun järjestämisestä tai enimmäisvastausajoista ei ole olemassa säännöksiä.

Tilastotiedot kuvaavat vastausaikoja ilmoitetulla aikavälillä, eli tiedot eivät ole reaaliaikaisia. Teleyritykset voivat julkaista lisäksi tuoreempia tietoja.

Puhelinpalvelut 1.1.-31.3.2017

Teleyritys Puhelinnumero (* = puhelu ja jonotus on ilmaista) Numerossa tarjottavat palvelut Keskimääräinen vastausaika Alle 60 (180) s vastattujen puheluiden osuus
Anvia 06 833 5500
10019 *!
06 411 3300
Tekninen tuki
Vikapalvelu
Asiakaspalvelu
1 min
43 s
4 min
76 % (88 %)
79 % (93 %)
33 % (59 %)
Blue Lake Commmunications 015 577 5310
015 577 5360
015 577 5330
Asiakaspalvelu
Häiriöilmoitukset
Laskutus
17 s
1 min 1 s
20 s
96 % (99 %)
84 % (95 %)
93 % (96 %)
Digita Oy 020 4117 830
020 4117 700
020 4117 676
Asiakaspalvelu
Asiakaspalvelu
Kuluttajapalvelu Digita Info
2 min 54 s
1 min 43 s
1 min 51 s
67 % (84 %)
56 % (81 %)
60 % (81 %)
DNA Oy 044 144 044 *! Asiakaspalvelu 1 min 50 s 40 % (70 %)
Elisa Oyj 01019 0240 Henkilöasiakaspalvelu 2 min 12 s (x) 67 % (84 %)
Pietarsaaren Seudun Puhelin Oy 06 786 8222
06 786 8285
0800 306719
Asiakaspalvelu
Helpdesk/vikailmoitus
Vikailmoitukset työajan ulkopuolella
17 s
20 s
47 s
94 % (94 %)
89 % (93 %)
81 % (93 %)
Kaisanet Oy 0800 391 234 *
0800 391 000 *
Asiakaspalvelu (Kajaani)
Tekninen tuki (Kajaani)
24 s
6 s
-
Karjaan Puhelin Oy 0800 9 2788
019 287 450
Vikailmoitukset
Asiakaspalvelu
4 s
5 s
100 % (100 %)
96 % (99 %)
Lounea Oy 0800 30 302 *
0800 30 300, 0800 30 301, 0800 30 306 *
0800 30 304 *
Laskutus
Asiakaspalvelu
Häiriöilmoitukset
47 s
47 s
41 s
77 % (88 %)
77 % (88 %)
73 % (84 %)
LPOnet Oy Ab 019 5058 400, 019 534 000 Asiakaspalvelu 14 s 89 % (89 %)
Mariehamns Telefon Ab 018 27 044 Henkilöasiakaspalvelu - -
MPY Palvelut Oyj 030 670 3033 Asiakaspalvelu 33 s 89 % (95 %)
Pohjois-Hämeen Puhelin Oy 03 4864 300
03 4864 100
Asiakaspalvelu
Häiriöilmoitukset

31 s
24 s
93 % (97%)
88 % (95 %)
Tampereen Puhelin Oy 03 455 1000
03 455 3000
Asiakaspalvelu
Häiriöilmoitukset
33 s
30 s
84 % (90 %)
86 % (93 %)
Telia Finland Oyj 020 690 400
Asiakaspalvelu
6 min 7 s
6 % (19 %)
Vakka-Suomen Puhelin Oy 10019 *!, 02 8419 966
02 845 409
Häiriöilmoitukset
Asiakastuki
38 s
53 s
82 % (94 %)
83 % (90 %)
Ålands Telefonandelslag 018 41 053 Asiakaspalvelu 16 s 100 % (100 %)
Ålands Telekommunikation Ab 018 22 222 Asiakaspalvelu 1 min 26 s 64 % (86 %)

Teleyrityksen julkaisemat tiedot löytyvät kokonaisuudessaan teleyrityksen nimessä olevan linkin kautta.

*! Maksuttomuus koskee osaa liittymistä.
(x) Vastausaikatieto on puhelukohtainen yhteenlaskettu jonotusaika, joka sisältää mahdollisen puhelun edelleensiirron jälkeen tapahtuvan jonotuksen.
- Teleyritys ei ole julkaissut tietoa.

Sähköiset yhteydenottokanavat 1.1.-31.3.2017

Teleyritys Yhteydenottokanavat Keskimääräinen vastausaika Alle 48 h vastattujen osuus
Anvia Oyj asiakaspalvelu sähköposti
48 h
48 %
Digita Oyj Digita Info 25 h 80 %
DNA Oy Sähköiset yhteydenotot 24 h 82 %
Elisa Oyj Sähköposti 3 h 99 %
Lounea Oy Häiriöilmoitukset sähköposti
Asiakaspalvelu sähköposti
Laskutus sähköposti
9 h
13 h
13 h
91 %
85 %
85 %
Telia Finland Oyj Sähköposti 19 h 89 %

Viestintäviraston asettamiin asiakaspalvelun vastausajan julkaisuvelvoitteisiin voi tutustua tarkemmin tästä linkistä.

Matkaviestinoperaattoreiden vastausaikojen kehitys

Alla olevassa kuvaajassa on esitetty matkaviestinoperaattorien vastausaikojen kehitys vuosineljänneksinä. Kuvaaja sisältää matkaviestinoperaattorit, joilla on velvollisuus julkaista tietoja asiakaspalvelunsa vastausajasta.


Tallenna kuvion tiedot CSV-tiedostona

Asiasanat: Internet , Puhelin , Televisio , Tilastot

LinkedIn Print