Ohjeita numeron siirrettävyyteen

Jos haluat vaihtaa teleyritystä, mutta säilyttää vanhan numerosi: Tarkista, minkälainen sopimus sinulla on nykyisen operaattorisi kanssa. Sopimus voi olla toistaiseksi voimassa oleva tai määräaikainen. Lisäksi sopimus voi olla jälkikäteen laskutettava eli ns. post-paid tai etukäteen maksettava eli pre-paid. Pre-paid-palveluun liittyvän numeron voit siirtää vain, jos sinut on rekisteröity ja tunnistettu palvelun tilaajaksi. Anonyymin pre-paid-palvelun numeroa ei voi siirtää.

Näet sopimuksen tyypin ja keston sekä kuukausimaksujen suuruuden tekemästäsi sopimuksesta ja teleyrityksen hinnastosta. Useimmilla operaattoreilla määräaikaisen sopimuksen päättymispäivä on myös mainittu puhelinlaskussa. Tarvittaessa ota yhteyttä teleyrityksen asiakaspalveluun.

  • Määräaikainen sopimus
    • Voit siirtää numerosi toiselle operaattorille missä vaiheessa sopimuskautta tahansa 25.5.2011 lähtien. Huomaathan, että joudut maksamaan vanhaan sopimukseen liittyvät maksut sopimuskauden loppuun asti.

  • Toistaiseksi voimassa oleva sopimus
    • Voit siirtää numerosi toiselle operaattorille missä vaiheessa tahansa.

  • Prepaid-liittymä
    • Prepaid-palveluun liittyvän numeron voit siirtää vain, jos sinut on rekisteröity ja tunnistettu palvelun tilaajaksi. Jos sinulla on anonyymi pre-paid-palvelu, et voi siirtää numeroasi toiselle teleyritykselle.

Asiasanat: Puhelin , Numerointi , Teletoiminta

Päivitetty 01.12.2014

LinkedIn Print